Wally Jump Jr & The Criminal Element und Criminal Records
Über das von Arthur Baker gegründete Projekt Wally Jump Jr und das Debütalbum „Don’t Push your Luck“ und die Maxis. Sowie einer Übersicht der Criminal Records Releases.
Der legendäre Produzent und Remixer Arthur Baker gründete 1986 das Projekt Wally Jump Jr and the Criminal Element. Für den ersten Song „Jummp Back“ gründete er auch das Label Criminal Records.
Das Team von Wally Jump Jr bestand neben Arthur Baker und den beiden Sängern Will Downing & Craig Derry (siehe Cover) aus Richard Scher und Rocker’s Revenge (Donny Calvin und Dwight Hawkes).
Das Album: „Don’t Push your Luck“ ’87
Der Songs sind gespikt mit Zitaten aus der Salsoul, Philly-Ära und Elementen aus Freestyle und Latin Disco. In den Liner Notes steht: “This music is dedicated to my roots…“
Das Album erschien im wesentlichen in zwei Varianten. Das Original Album auf Criminal Records (US) mit 8 Titeln und die Version auf A&M Records / Breakout (UK) mit 9 Titeln.
Insgesamt 7 Songs wurden zwischen 1986 und 1988 als Maxi-Singles veröffentlicht.
Criminal Records Version
Veröffentlicht 1987 auf Criminal Records:
- LP #CRLP 101
- Cassette # CRC 101
Releases mit identischer Tracklist:
- Ariola / Dance Records (Europa)
LP #208 931 - CGD (Italy)
LP #INT 20179 - BCM Records (DE) als Megamix
LP #33-2077-43
CD #50-2077-46
Tracklist Album (Criminal Rec.)
LP Seite 1
- Don’t Push Your Luck 5:37
- Private Party 9:56
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent 4:18
- Jump Back 2:57
LP Seite 2
- She’s Gotta Have It 7:01
- Tighten Up / I Just Can’t Stop Dancing 5:38
- Sworn To Fun 5:44
- Turn Me Loose 5:30
Die BCM Records Release (LP und CD) hat auf dem Cover den Zusatz „Non-Stop Megamix-Format“, die Tracks haben andere Laufzeiten:
- Don’t Push Your Luck 5:40
- Private Party 7:58
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent 4:22
- Jump Back 3:15
- She’s Gotta Have It 6:57
- Tighten Up / I Just Can’t Stop Dancing 5:19
- Sworn To Fun 6:08
- Turn Me Loose 5:31
A&M Records Version
Diese Album Version erschien 1988 und enthält zusätzlich den Track „Thieves“, die letzte Single von Wally Jump Jr.
Veröffentlicht 1988 auf A&M Records / Breakout
- LP #AMA 5194
- LP + 12″ #AMA 5194, Free 30
- CD #CDA 5194
- Cassette #AMC 5194
Release mit ähnlicher Tracklist aber ohne den Song „Thieves“:
- Grind (Spain)
LP #D-LP-1105
Cassette #K-MC-0013
Tracklist Album (A&M Records)
LP Seite 1
- Tighten Up / I Just Can’t Stop Dancing 5:20
- Thieves 5:48
- Sworn To Fun 5:26
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent 4:18
- Jump Back 2:57
LP Seite 2
- Private Party 5:58
- Turn Me Loose 5:16
- She’s Gotta Have It 6:57
- Don’t Push Your Luck 5:55
Auch erschienen mit Bonus 12″ Maxi
- Lighten Up (I Just Can’t Stop Scratchin‘) (Dub Mix) 6:50
- Private Party (Warehouse Dub) 6:22
Im Booklet des Albums wird die Geschichte der fiktiven Person Wally Jump jr. erzählt.:
Album Liner Notes
The name “Jump” is part of a long-standing tradition in dance music. The great Aretha Franklin used it twice, in “Jump To It” and the “Sparkle” soundtrack’s “Jump”. We all remember the Pointer Sisters’ deathless “Jump (For My Love)“ and even Van Halen’s “Jump.” In the earlier periods of rock and pre-rock, there were classics like “Jumpin’ Jack Flash,” “One O’Clock Jump,” and Brenda Lee’s obscure but-long-remembered “Let’s Jump the Broomstick.”
Now the time has come for Wally Jump Jr. to bring further distinction to his time-honored name. Wally, born in Brooklyn, New York, first sang in the choir of the Ezekiel Baptist Church at the age of 10. He honed his style in such classic cult bands as the Fulton Funk Essentials and the Notorious Tornado Brothers.
Greater glory, however, arrived first in athletics, as Wally’s talent for basketball – especially his astounding end-court leaps – made him second team All-City in 1979. Unfortunately, his career was interrupted in 1982 when he was framed by a now-defunct competing band from the Bronx in the hijacking of a Riunite truck.
The injustice notwithstanding, jail made Wally a wiser man in many respects, and it was there that he found a group of peers and colleagues with whom he formed the band The Criminal Element. Back on the street after the actual hijacker confessed the crime. Wally played sessions with Fats Comet and R.T. & the Rockmen, in anticipation of the other band members’ release from incarceration.
In 1986, the fully-reassembled group approached producer Arthur Baker, who was then forming a new label, to create a street medley based on the Dhar Braxton hit, “Jump Back (Set Me Free).”
Baker jumped at the idea, and brought along his own circle of players and co-producers to participate, resulting in a tight but understandably loose aggregration of musicians and writers – the classic combination of muscle and brains.
Among the perps: vocalists Will Downing (NV, Goon Squad), Craig Derry (Moments, Sugar Hill Gang) and Rocker’s Revenge’s Donny Calvin and Dwight Hawkes, keyboardists Fred Zarr, Boyd Jarvis, David Cole, and Richard Scher; Keith LeBlanc, Doug Wimbish, Skip Mc Donald and Andre Booth of Fats Comet, sax player Jeff Smith, mix consultant Timmy Regisford and co-producers Shep Pettibone („Don’t Push Your Luck“), Richard Scher [“Don’t Push Your Luck“ and “Private Party”] and Junior Vasquez [„She’s Gotta Have It“]. These are creative people, Wally enthuses, “who feel the spirit of the jump.”
Their work here combines wit and soul in equal amounts, as demonstrated abundantly in the revivals “Jump Back“ and „Ain’t Gonna Pay One Red Cent.“ Wally’s rationale behind these unrepentant answer-backs, in his own words:
“Come on – she started it.“ He explains: “Both those records were challenging men. There are very few men that would say something like that first. I believed what I said in those songs. Maybe I’m just a romantic…“
But the real magic combination here is of the new and the old: new songs and old, in the arrangement of “Tighten Up“/“I Just Can’t Stop Dancing.” the much-loved Archie Bell & the Drells dance milestones – and new technology and old-style soulful singing throughout the album.
In “Don’t Push Your Luck” and “She’s Gotta Have It.” the irresistible house beat powers classic R&B-group vocalizing. “A lot of it is played live,” notes Wally. “Sworn to Fun” sports a fearlessly eclectic arrangement, bridging hiphop and the electro-pop „Miami sound“ with hardly a stretch. “Private Party,” he stresses, isn’t a conventional party record, despite its red-hot finishing kick, which recalls the Trammps‘ “Disco Party.“ Loleatta Holloway’s “Dreamin” and Double Exposure’s “Ten Percent.” “It’s about going out and being hassled by rude doormen. There shouldn’t be any of that. Dancing should be about having fun. No one should segregate.” “Turn Me Loose,” the first Jump original, is included here in a brand new remix.
“This music is dedicated to my roots – Blue Magic, the O’Jays, the Blue Notes.” Wally says. “I love old R&B. Everything that’s going on now is old R&B, from Club Nouveau to the ’soul‘ singers. Cameo is the Ohio Players; Def Jam’s soul show is the Delfonics; house is Salsoul on a budget. The album is a reaction to house music and technology.”
Make no mistake, however: for all the respect paid to the past. this is no wimpy retro-nuevo album. As far as the sweet ballad-singing competition goes: „We call them beggars – all these guys begging. Once I get a girl, I can’t play basketball anymore… She wants me to stay home all the time. We don’t have a beggin song on the whole album. Uhhhnh!“
So, there you have it: Wally Jump Jr. & the Criminal Element, in person – the real deal, in words and music. Remember the name. Just say „Jump“
Brian Chin
Billboard Magazine
July 1987
Die Maxis zum Album ’86-88
Die ersten beiden Songs sind sogenannte Antwort-Songs. So hatte z. B. Lydia Murdock 1983 mit „Superstar“ auf Michael Jackson’s „Billie Jean“ reagiert und Miss Thang 1986 auf Oran Juice Jones „The Rain“.
Jummp-Back ’86
Der Song basiert auf Dhar Braxton’s „Jump Back (Set me Free)“ von 1986, geschrieben und produziert von Jhon Fair.
Dies ist die Male Version (männliche Version) von dem Song. Die Vocals kommen von Rockers Revenge (Donnie Calvin, Dwight Hawkes), Craig Derry und Will Downing.
In den US Dance Charts #16, in den UK Single Charts im Sept. ’86 auf #83
Erschienen als erste Veröffentlichung auf Criminal Records (siehe unten)
Tracklist „Jummp-Back“ 7″ und 12″
Die Mixe enthalten auch Elemente von South Shore Commission „Freeman“, geschrieben 1975 von Bunny Sigler, Ronnie Tyson.
12″ Maxi-Single
Label: Criminal Records #CRIM 00001
Released: 1986, US
- Jummp-Back (Freeman Mix) 7:49
- Jummp-Back (Emu Dub Back) 8:30
- Jummp-Back (Chant Back (Miss Me Mix)) 10:11
- Jummp-Back (Lo-Lo Reggae Rap Version) 7:32
Written: Jhon Fair
Producer: Arthur Baker
Programmed by: Richard Scher
Rap: Michigan & Smiley | Saxophone: Jeff Smith
Vocals: Craig Derry, Rockers Revenge, Will Downing
Bass, Drums, Keyboards: Richard Scher
Emulator, Percussion: Arthur Baker
Mixed: Arthur Baker, Shep Pettibone
Edited: Junior Vasquez
7″ Single
Label: Criminal Records #CRIM 10001
Released: 1986, US
- Jummp-Back (Answer Mix) 3:57
- Jummp-Back (Chant Back Dub Mix) 4:15
12″ Maxi-Single
Label: Club #JABX 35
Released: 1986, UK
- Jummp-Back (Freeman Mix)
- Jummp-Back (Lo-Lo Reggae Rap Version)
- Chant Back (Name That Tune Jazz Dub Edition)
Mixed: Arthur Baker, Shep Pettibone
Edited: Junior Vasquez #1,2 | Jeff Young #3
Design: JM
7″ Single
Label: Club #JAB 35
Released: 1986, UK
- Jummp-Back
- Jummp-Back (Emu Dub-Back)
Ain’t Gonna Pay One Red Cent ’86
Hier wird auf Gwen Guthrie’s Hit „Ain’t Nothin Going On But The Rent“ von 1986 geantwortet. (der in den US Dance Charts #1 erreichte).
Die Maxi enthält noch eine Rap Version, in der Tony Moran (von The Latin Rascals) das Original in Scratches verwendet. Der Rap stammt von Harmony, die auch bei Criminal Records veröffentlichten.
Tracklist „Ain’t Gonna Pay One Red Cent“ 7″ und 12″
12″ Maxi-Single
Label: Criminal Records #CRIM 00004
Released: 1986, US
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent (Vocal) 8:30
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent (Instrumental) 4:26
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent (Dub Version) 7:26
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent (Single Edit) 5:28
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent (Rap Version) 4:25
Written: Gwen Guthrie / The Criminal Element
Produced: Arthur Baker
Bass, Drums, Keyboards: Richard Scher
Rhodes [Solo] – Andre Booth
Emulator, Percussion: Arthur Baker
#5 Scratches: Tony Moran | Rap: Harmony
Mixed: Jay Burnett | Edited: The Latin Rascals
auch erschienen auf:
– Panarecord International #PRi 2006, Niederlande
– Victoria #B-20.1162 (VIC-304), Spanien
12″ Maxi-Single
Label: TELDEC / Striped House #6.20688
Released: 1986, DE
Bei der deutsche Releases fehlen die Instrumental Version und der Single Edit.
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent (Vocal)
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent (Dub Version)
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent (Rap Version)
7″ Single
Label: TELDEC / Striped House #6.14740
Released: 1986, DE
Label: Panarecord International #PRi 1006
Released: 1986, Niederlande
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent 4:25
- Ain’t Gonna Pay One Red Cent (Instrumental Version) 4:27
Turn Me Loose ’86
Großartiger House Song mit Vocals von Will Downing & Craig Derry – die hier wunderbar interagieren – und mit Boyd Jarvis (Synth Bass) und Fred Zarr (Piano).
Die Maxi ist aufgeteilt in Mixes von Timmy Regisford und Arthur Baker.
In den US Dance Charts auf #5 und in den UK Single Charts im Febr. ’87 auf #60.
Der Song erschien auch auf den Compilations Upfront 5 und in der BCM Box LP9
Tracklist „Turn Me Loose“ 7″ und 12″
12″ Maxi-Single
Label: Criminal Records #CRIM 00006
Released: 1986, US
A-Seite: A Timmy Regisford Mix
- Turn Me Loose 7:15
- Turn Me Loose (Tim Me’s Loose) 5:10
B-Seite: An Arthur Baker Mix
- Turn Me Loose (Peak Mix) 7:20
- Turn Me Loose (Loose Lips House Mix) 4:00
Written, Producer, Arrange: Arthur Baker
Vocals: Craig Derry, Will Downing
Bass Synthesizer: Boyd Jarvis | Piano: Fred Zarr
Percussion, Bass, Drums, Emulator, Vocals: Arthur Baker
Mixed: Timmy Regisford #1,2 | Arthur Baker #3,4
Edited: Junior Vasquez #3,4
12″ Maxi-Single
Label: London Records #LONX 126
Released: 1986, UK
Die UK Release enthält die gleichen Mix-Versionen, diese sind nur etwas anders benannt.
- Turn Me Loose 7:15
- Turn Me Loose 5:10
- Turn Me Loose (Peak Mix) 7:20
- Loose Lips (House Mix) (Edit) 4:00
7″ Single
Label: London Records #LON 126
Released: 1986, UK
- Turn Me Loose 3:52
- Cut Me Loose
Beide Titel sind „A Timmy Regisford Mix“
und Edited by „Homeboy“ P.T.
Private Party ’87
„Du bist herzlich eingeladen“ steht auf dem Cover und es erwartet dich eine Private Party mit vielen Musik-Zitaten, so zum Beispiel von Double Exposure’s „Ten Percent“.
Geschrieben wurde der Song von Arthur Baker und Richard Scher, der auch Mitglied bei Warp 9 war.
In den US Dance Charts #39 und in den UK Single Charts im März ’88 auf #57.
Für die UK Releases haben Les Adams (L.A. Mix) und Simon Harris Mixes erstellt.
Tracklist „Private Party“ 7″ und 12″
12″ Maxi-Single
Label: Criminal Records #CR12-016
Released: 1987, US
- Private Party (Party Vocal) 11:45
- Private Party (Party Beats) 2:08
- Private Party (Another Private Party) 9:58
- Private Party (Wally’s Emu Party) 5:29
Written, Producer: Arthur Baker, Richard Scher
Emulator: Arthur Baker
Percussion, Bass, Keyboards & Drums: Richard Scher
Remix, Edited: Junior Vasquez
Remixed & Edited for Ellis ‚D‘ Production
12″ Maxi-Single
Label: Breakout #USAT 624
Released: 1987, UK
Die UK Release enthält Mix-Versionen von Les Adams (aka L.A. Mix).
- Private Party (Sunshine Party Mix) 8:50
- Private Party (Warehouse Dub) 6:22
- Party Beats 2:08
Das Label Breakout veröffentlichte noch eine Acid Remix Version von Simon Harris:
12″ Maxi-Single
Label: Breakout #USAF 624
Released: 1987, UK
- Private Party (Acid Fingers Mix) 6:37
- Private Party (Sunshine Party Mix) 8:50
7″ Single
Label: Breakout / A&M Records #USA 624
Released: 1987, UK
- Private Party 3:55
- Private Party (Warehouse Dub)
BCM Records hat „Private Party“ als Double-A Maxi mit „Tighten Up“ als A-Seite veröffentlicht. Siehe Tighten Up Releases.
Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) ’87
Eine Cover Version von den zwei Archie Bell & The Drells Songs: „Tighten Up“ und „I Can’t Stop Dancing“. Und so startet der Song mit „Hi we are Wally Jump jr., we are from Brooklyn, New York…“ in Anlehnung des Originals aus Houston, Texas.
In den US Dance Charts #23 und in den UK Single Charts im Dez. ’87 auf #24 und damit die erfolgreichste Single in UK.
Der Song enthält einen Sample von Janet Jackson’s „When I Think Of You“ von 1986.
Tracklist „Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘)“ 7″ und 12″
12″ Maxi-Single
Label: Criminal Records #CR12-022
Released: 1987, US
- Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) (Vocal Remix) 6:27
- Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) (Radio Edit) 4:00
- Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) (Original Mix) 5:21
- Lighten Up (I Just Can’t Stop Scratchin‘) (Dub Mix) 6:50
Written – Tighten Up: Archie Bell, Billy Buttier
Written – I Can’t Stop Dancing: Gamble & Huff
Produced and mixed by: Arthur Baker & Gail ‚Sky‘ King
Bass: Doug Wimbish | Drums: Keith LeBlanc
Keyboards: Richard Scher, David Cole | Emulator Solo: Arthur Baker
Organ: Andre Booth | Guitar: Skip Alexander
Scratches: Jazzy Joyce
Edited: Gail ‚Sky‘ King #1,4 | Junior Vasquez #3
Ohne Hinweis auf den Radio Edit.
12″ Maxi-Single
Label: Breakout #USAT 624
Released: 1987, UK
Die UK Release entspricht der US Ausgabe, aber ohne den Radio Edit.
- Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) (Vocal Remix) 6:27
- Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) (Original Mix) 5:21
- Lighten Up (I Just Can’t Stop Scratchin‘) (Dub Mix) 6:50
auch erschienen auf Ariola #609 726 (Europa) und 1988 auf Grind #B-MX-1104 (Spanien)
12″ Maxi-Single (Double A)
Label: BCM Records #B.C. 12-2082-40
Released: 1988, DE
BCM hat eine Maxi mit den Songs Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) und Private Party als Doppel A-Seite veröffentlicht.
A-Seite: Tighten Up
- Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) (Vocal Remix) 6:27
- Lighten Up (I Just Can’t Stop Scratchin‘) (Dub Mix) 6:50
AA-Seite: Private Party
- Private Party (Party Vocal) 11:45
- Private Party (Another Private Party) 10:15
7″ Single
Label: Breakout / A&M Records #USA 621
Released: 1987, UK
- Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) 4:02
- Lighten Up (I Just Can’t Stop Scratchin‘) (Dub Mix)
und von Ariola 1988:
Label: Ariola / Dance Records #109 726
Released: 1988, Europa
- Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) 3:14
- Lighten Up (I Just Can’t Stop Scratchin‘) (Dub Mix) 6:50
Sworn To Fun ’88
Der Song verbindet Hip Hop, Freestyle und House.
Arthur Baker ist auch bekannt durch seine Arbeit mit Afrika Bambaataa, die hier im Hip Hop Mix gesampelt werden.
Die House Seite der Maxi wurde von Clivillés & Cole gemixt und co-produziert.
Der Titel wurde nur auf Criminal Records als Maxi veröffentlicht.
Tracklist „Sworn To Fun“ 12″
12″ Maxi-Single
Label: Criminal Records #CR12-026
Released: 1988, US
- Sworn To Fun (Hip Hop Mix) 8:38
- Sworn To Fun (Hip Hop Dub) 7:08
- Sworn To Fun (House Mix) 7:33
- Sworn To Fun (House Dub) 7:50
Written, Producer, Arrange: Arthur Baker
Mixed by: Arthur Baker und Babie & Keyes #1,2
Mixed and Co-Producer: Clivillés & Cole #3,4 for Done Properly Productions
Edited: Timothy Scott #1 | Omar Santana #2 | Roger Pauletta #3,4
Overdubs: Jim Lyons #4
Thieves ’88
Die letzte Maxi von Wally Jump Jr. featuring Sly & Robbie, die aber nur auf dem UK Label Breakout als Single und Maxi erschien.
Geschrieben von Arthur Baker und Tina B (Ehefrau von Arthur).
Mit dabei von Warp 9: Richard Scher (Keyboards) und Lotti Golden (Background Vocals)
Der Titel ist nicht auf dem Original Album von 1987 erschienen, sondern nur auf der Version von 1988.
Tracklist „Thieves“ 7″ und 12″
12″ Maxi-Single
Label: Breakout / A&M Records #USAT 648
Released: 1988, UK
- Thieves (The Truth, The Whole Truth And Nothing But The Truth Vocal) 7:08
- Thieves (The Jazz, The Whole Jazz And Nothing But The Jazz In The House Mix) 5:37
- Thieves (Acapella) 4:25
Written: Arthur Baker, Tina B
Produced and mixed by: Arthur Baker
Additional Production & Remix by Ben Liebrand
Drums – Sly Dunbar | Bass: Robbie Shakespeare (=Sly & Robbie)
Percussion: Bashiri Johnson
Keyboards: Gary Henry, Richard Scher
Guitar: Stuart Kimball, Angelo
Backing Vocals: Tina B, Lotti Golden, B.J. Nelson
Design [Sleeve]: Graham Tunna
7″ Single
Label: Breakout / A&M Records #USA 648
Released: 1988, UK
- Thieves (Vocal)
- Thieves (Jazz In The House Mix)
Zum Schluß noch Infos zu den beiden Album Tracks die nicht ausgekoppelt wurden.
Credits „Don’t Push Your Luck“
Written: Arthur Baker, Richard Scher
Produced: Shep Pettibone, Richard Scher, Arthur Baker
Mixed by: Shep Pettibone & Arthur Baker
Edited: Junior Vasquez
Bass, Drums: Richard Scher
Keyboards: Richard Scher & David Cole
Percussion: Arthur Baker
Background Vocals: Tina B & David Cole
Credits „She’S Gotta Have It“
Written: Arthur Baker
Produced and mixed: Junior Vasquez, Arthur Baker
Edited: Junior Vasquez
Bass: David Cole | Drums, Percussion, Emulator: Arthur Baker
Keyboards: Boyd Jarvis
Criminal Records ’86-89
Das New Yorker Label wurde 1986 von Arthur Baker gegründet.
Hier die Auflistung der 12″ Maxi Veröffentlichungen (ohne Promos).
Artist | Song | Cat. No. | Jahr |
---|---|---|---|
Wally Jump Jr. & The Criminal Element | Jummp-Back | CRIM 00001 | 1986 |
R.T. & The Rockmen Unlimited ft. Will & Craig | (I Want To Go To) Chicago | CRIM 00002 | 1986 |
Wally Jump Jr. & The Criminal Element | Ain’t Gonna Pay One Red Cent | CRIM 00004 | 1986 |
Reality Enterprises | Stick & Move | CRIM 00005 | 1986 |
Wally Jump Jr. & The Criminal Element | Turn Me Loose | CRIM 00006 | 1986 |
Freeez ft. John Rocca | I.O.U. | CRIM 00007 | 1986 |
Scorpio | (Go Michael) Air Jordan | CRIM 00008 | 1986 |
Tina B | January February | CRIM 00009 | 1987 |
Harmony | Dance To The Drums / No Joke | CRIM 00010 | 1987 |
Babie & Keyes | Playgirl | CRIM 00011 | 1987 |
Freeez ft. John Rocca | I Want It To Be Real | CRIM 00012 | 1987 |
Maribell | Roses Are Red | CR12-013 | 1987 |
Criminal Element Orchestra | Put The Needle To The Record | CR12-014 | 1987 |
John Rocca | Move | CR12-015 | 1987 |
Wally Jump Jr. & The Criminal Element | Private Party | CR12-016 | 1987 |
Criminal Element Orchestra ft. Tim Bryant | Put The Needle To The Record Again | CR12-017 | 1987 |
Tina B | Miracles Explode | CR12-019 | 1987 |
FFWD | Baby Don’t Go / Baby No Te Vayas | CR12-021 | 1987 |
Wally Jump Jr. & The Criminal Element | Tighten Up (I Just Can’t Stop Dancin‘) | CR12-022 | 1987 |
Rodney Franklin | Bustin‘ Out | CR12-023 | 1987 |
FFWD | Baby Don’t Go (Remix) | CR12-025 | 1987 |
Andy B. Badd | Home Boyz In Luv | CR12-020 | 1988 |
Partner In Crime ft. Easy El Gee | Do You Know What I’m Saying / Mary, Mary | CR12-024 | 1988 |
Wally Jump Jr. & The Criminal Element | Sworn To Fun | CR12-026 | 1988 |
Vertical Hold | Summertime | CR12-028 | 1988 |
Babie & Keyes | Secrets Of Love | CR12-030 | 1988 |
Girls On The Block | Little Bicho | CR12-031 | 1988 |
Babie & Keyes | Secrets Of Love (Remix) | CR12-032 | 1988 |
Skam | We Didn’t Even Need James | CR12-033 | 1989 |
Rahsun | Love Is Blind | CR12-034 | 1989 |
Auf Criminal Records erschienen zwei Alben. Dieses hier von Wally Jump Jr. und
John Rocca – Extra Extra #CRLP 100, 1987